מאת אריה חשביה, הארץ, כ' בסיון תשמ"ב, 11.6.1982
כאשר נפתחה השבוע תערוכת-הצילומים "שלום לך סיני" של הצלם הישראלי פרג' פרי על גבעת הקפיטול בוושינגטון, נוסף פרק בסיפור הצלחה ישראלי יוצא דופן: יוצא מעברה יליד עיראק, שהפך את מצלמתו לעסק של מליונים.
דרך ארוכה עשה מאז ימי המעברה בפתח-תקווה. לאן פניו מועדות היום, לאחר שתי תערוכות גדולות בתל אביב ותערוכה נודדת בעולם, ש"הצגת הבכורה" העולמית שלה נערכה על גבעת הקאפיטול בוושינגטון? (שלום לך סיני) פרג' פרי – המשתדל להיות מתוכנן ומאורגן תמיד – יודע את התשובה: אחרי פתח-תקווה, ישראל ושתי גיחות אל אקוסטיקה מחוץ לישראל, האחת לג'ונגל האפריקאי והשניה לסיני שפונתה, שלוח מבטו אל העולם. מבסיסו בתל-אביב יש בכוונתו להגיח שוב ושוב למקומות שונים בעולם, כדי "לעצור אותם בצילום" ולהציגם לעיני הציבור הרחב. "היום, כאשר מטוסי הסילון מקצרים מרחקים ואמצעי התקשורת ההמוניים מקצרים את זמן הדיווח על אירועים מקצה העולם ועד קצהו, כל העולם הוא במה – או, אם תרצה, נוף למצלמתו של מחר", הוא אומר, וכבר מחפש נושא לתערוכתו הבאה.