מסע בחוג הקוטב הצפוני

פרג' פרי יצא למסע מסוכן ובלתי נשכח במדבר הקרח האינסופי של חוג הקוטב הצפוני. פרג' היה הצלם הישראלי הראשון שהגיע לקוטב ואף העמיד את דגל ישראל בפסגות הקרח! ההתמודדות עם קשיי הקור במינוס של כחמישים מעלות וקיפאון המצלמות, לא הרתיעו את פרג' שחזר עם צילומים אותנטיים ומרתקים. התערוכה "מסע בחוג הקוטב הצפוני" מספרת את סיפורם של אחרוני האסקימוסים בעולם, שחיים בקבוצות קטנות במרחקי קילומטרים אחד מהשני. תיעוד של תרבות מסתורית ומיוחדת במינה.

מסעו הקסום של פרג' פרי כלל ניווט מדהים בהסתמך על אמון מלא בכלבי המזחלות, שהובילו ליעדים השונים במדבר הקרח; ובליווי מתורגמן לשפת ה"יופיק". עבור פרג' הייתה זו חוויה בלתי נשכחת בחייו! צורת החיים של אנשים במקום כה מרוחק בעולם השאירה בו חותם עד היום.

התערוכה הוצגה בפרג' גלריה לאמנות, הממוקמת בתוך פרג' אולפני צילום שבתל-אביב. התערוכה נפתחה בחסותו של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל, שנשא דברים. אלפים הגיעו לבקר בתערוכה המסקרנת, כולל בכירי ציבור ושגרירים.

"מסע בחוג הקוטב הצפוני" הגיעה אפילו לוושינגטון, בירת ארצות הברית והייתה התערוכה השלישית של פרג' פרי אשר הוצגה בגבעת הקפיטול (לאחר "שלום לך סיני" ו"בליבך" ירושלים").

התערוכה הוצגה בחסותו של ציר הקונגרס, נציג אלסקה דאז, דון יאנג ונפתחה בטקס חגיגי. את התפעלותו מהצילומים הביע בנאום חם בקונגרס ואמר, כי "את אהבת הטבע והאדם המפעמת בליבו של פרג' פרי, כשרונו כאמן ומיומנותו כצלם, אפשרו לו להנציח בתצלומיו – פרי מסעו בחוג הקוטב הצפוני – את מלוא יופיה של אלסקה רחבת הידיים, יפת הנוף האנושי והטבעי". בעקבות הצגת התערוכה בוושינגטון, שלח ראש הממשלה רבין אגרת ברכה לפרג' ובה נאמר: "שמחתי לשמוע כי הנך מציג את תערוכת התצלומים שלך בוושינגטון, נהנתי לראותה בארץ ואני משוכנע כי הרבים שיבואו לראות את צילומיך בבירת ארצות הברית ידעו להעריך עבודתך ויהנו מהחום השופע ממצלמתך גם בארצות הקור".

התערוכה קיבלה אהדה גדולה בארץ ובעולם, עוררה התפעלות וסקרנות רבה.